perjantai 22. huhtikuuta 2016

Journal52: Roots & Emerge

Olen hieman jäljessä Journal52-sivuston art journal -matkassa. Mutta luovuus tulee, kun se tulee, eikö niin? :) Tässä kaksi sivua, jotka tein.

I'm a little behind in the Journal52's art journal journey. But creativity comes when it comes, right? :) Here are two pages that I did.

Roots (eli juuret) - viiko/week 14


Näin jossain, kun joku oli tehnyt juuret tähän tyyliin ja halusin ehdottomasti kokeilla samaa tekniikkaa! Laitoin pienen tipan värillistä nestettä paperille ja puhalsin sitä eteenpäin pillillä. Kokeilin ensin maalia, jota olin laimentanut runsaasti vedellä, mutta se oli edelleen liian jämäkkää tähän tekniikkaan. Loppujen lopuksi päädyin käyttämään Brusho-jauheita sekoitettuna veteen. Vesivärit toimivat varmasti hyvin tässä. Vesi liikkui hyvin ja se meni hienosti omia reittejään. Jonkin verran sitä pystyy ohjaamaan, mutta ei täysin. Ja siksi tuloksesta tuli niin hieno! 

I saw someone made roots in this style and I definitely wanted to try the same technique! I put a small drop of colored liquid on the paper and I blew it forward with a straw. I tried this first with paint, which I had diluted with water, but it was still too thick for this technique. I ended up using Brusho powders mixed with water. Watercolors probably work here as well. The water was moving nicely and it went its own ways. You are able to control it to some extent, but not completely. And that's why the result was so great! 


Olen alkanut piirtää enemmän art journal -sivuissa. Piirsin kukan, mutta lehdet leimasin Carabellen leimoilla, jotka sopivat tähän täydellisesti. Kukan sisälle maalasin vähän keltaisella värillä. 

I have started to draw more in my art journal. I drew this flower, but the leaves I stamped with Carabelle's stamps that fit here perfectly. I painted the inside of the flower a little yellow.




Emerge (eli nousta tai ilmaantua) - viikko/week 10


Suihkun lasioveen meni pisaroita ja ne valuivat hienosti alas. Siitä sain inspiraation tehdä tämän tyyppisen art journal -sivun. Yläosan halusin pitää suhteellisen yksinkertaisena ja siksi siihen tuli tuollaiset pallot. Jossain näin tähän tyyliin tehtyjä palluroita ja piti sitäkin kokeilla! (Pitäisi laittaa inspiraatiolähteet ylös...)

On the shower glass door droplets flowed down nicely. That gave me the inspiration to make this type of art journal page. I wanted to keep the top relatively simple and that's why I ended up with these circles. I saw this style somewhere and had to try! (I should really save my inspiration sources somewhere...)


2 kommenttia:

  1. The roots are great! I have to try sometime! Beautiful pages!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Thank you so much again Maj! I was also really happy how the roots turned out. :)

      Poista